fbpx

PORADY

Strony www Kobaltowy

Czy lepiej skoncentrować swoje działania marketingowe na Facebooku lub Instagramie, czy zamiast tego prowadzić bloga na swojej stronie?Wybrać pozycjonowanie strony internetowej czy inwestowanie w reklamę w lokalnej prasie? Powinieneś się w końcu na coś zdecydować.

Napisanie artykułu na bloga zajmuje Ci mnóstwo czasu; kończą Ci się pomysły na posty do mediów społecznościowych i masz wrażenie, że nic nie przynosi oczekiwanych rezultatów. To jak kopanie się z koniem! A przecież musisz kiedyś sprzedawać – a nie tylko robić marketing. Zgoda. Sprzedaż jest w biznesie najważniejsza. Tylko co zrobić, aby do niej doszło?

Powiem Ci jak jest. Ty zdecydujesz co z tym zrobisz.

Google cały czas bada swoich użytkowników. Analizuje ich zachowania w internecie. Sprawdza to, jak ludzie zachowują się, gdy są w mediach społecznościowych, a jak obchodzą się z wyszukiwarką internetową.

Wyniki analiz pokazały, że internauci spędzają na Facebooku i Instagramie mnóstwo czasu, ale nie są wtedy zbyt skoncentrowani. To dla nich przede wszystkim rozrywka. Gdy trafiają do wyszukiwarki Google, skupiają się na znalezieniu tego, czego potrzebują. Są tam jednak na krótko. Jakie więc płyną z tego wnioski? Najpierw musisz wiedzieć…

Czego ludzie szukają w Google?

Do Google ludzie przychodzą po konkrety. Szukają rozwiązania swoich problemów lub chcą zaspokoić pragnienia. Traktują Google jako inteligentnego asystenta, który pomaga im – łatwo i szybko – znaleźć to, czego szukają. Jakie pytania wpisują najczęściej? Takie, które powstają w ich głowie – bez zbędnego filozofowania. Spontaniczne.

Ludzie chcą wiedzieć JAK?

Jak szybko schudnąć 10 kilo? Jak zrobić makijaż wieczorowy? Jak zwiększyć zasięg swoich postów na Facebooku? Jak zrobić szarlotkę? Jak dostać kredyt? Jak być asertywnym?

Ludzie chcą wiedzieć GDZIE?

Gdzie wyjechać na weekend? Gdzie zrobić chrzciny w mieście X? Gdzie kupić kabel xyz? Gdzie kupić oryginalne dekoracje ślubne? Gdzie są ciekawe miejsca dla dzieci w mieście Y? Gdzie zjeść dobry obiad w mieście Z?

Ludzie chcą wiedzieć ILE?

Ile można schudnąć w tydzień? Ile kosztuje strzyżenie psa? Ile kosztuje wycieczka do Petersburga? Ile kalorii ma banan? Ile razy w tygodniu jeść mięso?

Ludzie chcą wiedzieć DLACZEGO?

Dlaczego mój Facebook nie sprzedaje? Dlaczego nie mogę znaleźć dziewczyny? Dlaczego wychodzi mi zakalec? Dlaczego moje oczy łzawią?

Ludzie chcą wiedzieć CO?

Co jest najlepsze na oparzenie? Co kupić babci na urodziny? Co ciekawego można robić po pracy? Co jeść, żeby przytyć? Co najlepiej wyczyści plamę z oleju? Co zrobić, żeby zdobyć klientów?

Można zadać setki pytań. Wystarczy uważnie obserwować swoich klientów i być gotowym, aby odpowiadać na ich pytania.

To jeszcze nie koniec.

Internauci wpisują w Google nie tylko pytania. Bardzo często wystukują na klawiaturze:

  • konkretne nazwy produktów, np. Suszarka PHILIPS SenseIQ BHD827/00, przewód koncentryczny 75 OM Triset, żarówka do lodówki INDESIT, etc.

To wpisują wtedy, gdy wiedzą czego szukają.

  • imię i nazwisko producenta, przedsiębiorcy lub właściciela firmy.

To wpisują, gdy chcą dowiedzieć się więcej o danej osobie; chcą wiedzieć czym ta osoba się zajmuje, albo pamiętają tylko nazwisko, lecz zapomnieli nazwę firmy – a tego właściwie szukają.

  • usługa lub produkt + nazwa miasta, np. fryzjer Warszawa, kuchnia regionalna Suwałki, hotele Kraków, wynajem kajaków Olsztyn, szewc Wrocław, marketing i reklama Białystok.

To wpisują, gdy szukają czegoś w danej lokalizacji.

  • najlepsze xyz. To bardzo częsty sposób poszukiwania informacji. Ludzie chcą wiedzieć, kto jest najlepszy w danej branży i jakie produkty są najlepsze: najlepsza restauracja w Koszalinie, najlepsza drukarnia w Ostródzie, najlepszy ekspert od ubezpieczeń w Łomży, najlepsza fryzjerka w Augustowie, etc.

Jeśli porównasz to, czego szukają ludzie na Facebooku lub Instagramie z tym, czego szukają
w Google szybko zrozumiesz coś bardzo ważnego. To są to dwa różne światy, chociaż mocno ze sobą połączone. I jeden, i drugi są niezwykle ważne w budowaniu Twojego wizerunku, kreowaniu Twojej marki i promocji Twojego biznesu. W mediach społecznościowych budujesz relacje, dajesz rozrywkę i przypominasz o tym, że jesteś.

Wykorzystaj informacje, które Ci podałam. Mogą okazać się niezwykle przydatne w tworzeniu ciekawych treści dla Twoich odbiorców. Gdy zastanowisz się jakie pytania mogą zadawać Twoi klienci, szybko znajdziesz tematy, o których napiszesz artykuł na blogu. Wtedy Twoi klienci łatwiej znajdą Cię w sieci, a Google okaże się dla Ciebie łaskawszy.

Jeśli uważasz, że czas najwyższy, aby ktoś pomógł Ci podkręcić Twój biznes, napisz do mnie.