Na temat tego jak przyciągnąć klientów wylało się już morze słów. Świat zmienia się jednak szybko, zmieniają się oczekiwania klientów i zmienia się Internet. Nowe strategie biznesowej komunikacji wyrastają jak grzyby po deszczu. Jedyne co się nie zmienia, to fakt, że ludzie oczekują ciekawych treści. Bombardowani setkami reklam, nagłówkami i grafikami stają się ślepi na przekaz, który nie zaciekawia i nie zaskakuje. Jakie teksty ciekawią dziś internautów? Co ich zatrzymuje w biegu? Jak być ciekawym dla klientów przez cały czas?
Dlaczego content marketing działa?
Niezależnie od tego, jaką formę marketingu wybierzesz, powinna ona pomagać w osiąganiu celów biznesowych. To, co działa u kogoś, nie musi działać u Ciebie. Wpływa na to wiele czynników, np. rodzaj branży, grupa docelowa i oczywiście Twoja osobowość.
Wiele firm wybiera dziś content marketing, czyli marketing treści. I on na razie wygrywa, bo stawia potrzeby Twoich klientów na pierwszym miejscu. Dzięki niemu promujesz swoje produkty i usługi oraz zapoznajesz ludzi ze swoją marką, a jednocześnie nie zrażasz konsumentów natrętną reklamą. Content marketing pomaga Twoim klientom znaleźć odpowiedzi na ich pytania i rozwiązania ich problemów. Finalnie musi pojawić się sprzedaż, aby Twoje projekty spinały się biznesowo. W końcu robisz to po to, aby zarabiać! Zanim jednak dojdzie do sprzedaży, musisz wiedzieć jak dawać swoim klientom wartość, aby zechcieli kupować właśnie u Ciebie.
Siła przyciągania, czyli jakie treści są atrakcyjne w internecie?
W dzisiejszym cyfrowym, konsumpcyjnym świecie ludzie nie chcą, abyś coś im wciskał. Potrzebują za to rzetelnych informacji i pomocy w świadomym podjęciu decyzji o zakupie.
Dlatego marketing treści jest tak ważny. Dzięki niemu przyciągniesz uwagę do swojej marki, zbudujesz zaufanie, rozwiejesz wątpliwości, a na koniec sprzedasz produkt lub usługę, która uczyni życie Twoich klientów wygodniejszym i przyjemniejszym – po prostu lepszym.
Jak zabrać ich w ciekawą, wartościową podróż wokół Twojej marki? Poznaj 3 sposoby na dobry tekst!
Dostarczaj konkretnej wiedzy
Teksty tworzone do Internetu to nie powieściopisarstwo. Nie ma czasu na przydługie wstępy i filozofowanie. Tutaj liczą się sekundy. Dosłownie! Albo przykujesz czyjąś uwagę, albo nie. Użytkownik Internetu przychodzi tutaj po konkret. Wpisuje w wyszukiwarkę odpowiednie słowa, które prowadzą go po nitce do kłębka. Twoim zadaniem nie jest naszpikowanie tekstu słowami i frazami kluczowymi. Musisz dać prawdziwą wartość merytoryczną albo dobry fun. A najlepiej jedno i drugie. Jeśli będziesz nudny, to niewiele osób to przeczyta, skomentuje i udostępni. A co gorsze na pewno nie zapamięta.
Dziś informacje trzeba umieć dobrze zaprezentować. Internauci (tacy jak Ty i ja) mają dość lania wody i czytania wciąż o tym samym napisanym tylko innym kolorem czcionki. Coraz częściej ludzie szukają konkretów: raportów, wykresów, badań, wyliczeń, rankingów.
Prowadź więc własne badania, rób statystyki i dziel się tą wiedzą z klientami. Konkretne liczby zawsze działają na wyobraźnię.
Pisz starannie i nie lej wody
Wczoraj przeczytałam, że internauci częściej udostępniają długie treści. Halo! Jak to? Jeszcze niedawno mówiło się, że ludzie nie czytają, więc trzeba pisać krótko. To jak w końcu jest naprawdę? Jest jakiś złoty środek? Jest! Pisz z sensem szanując swojego czytelnika i jego cenny czas.
Zawsze ważniejsza jest jakość, a nie długość tekstu. To nie długie, czy krótkie wpisy odstraszają czytelników. Odstraszają wpisy napisane niechlujnie! Ani długa, ani krótka treść nie jest zła, dopóki jest interesująca. Czasem potrzebujesz 3000 tysiąca słów, aby przekazać czytelnikowi wartościowe informacje. Innym razem wystarczy kilka zdań. Zdarza się, że zbyt krótki tekst może nie wyczerpać tematu, który prezentujesz, dlatego czytelnicy szukają odpowiedzi w dłuższych tekstach.
Ot i cała tajemnica zaangażowania internautów rozwiązana! Ludzie komentują i udostępniają treści, które ich interesują, intrygują, szokują, uczą lub bawią. Mdłe treści omijają szerokim łukiem.
Popraw prezentację swoich tekstów
Treść, którą tworzysz jest ważna, ale zwróć uwagę na sposób w jaki ją prezentujesz. Jeśli uporządkujesz tekst, pomożesz swoim odbiorcom odebrać go z zainteresowaniem. Co to oznacza w praktyce?
Statystyki pokazują, że 38% ludzi przestaje angażować się w zawartość strony internetowej czy artykuł, jeśli układ treści nie wygląda atrakcyjnie. Zadbaj o to, aby Twoja witryna była atrakcyjna wizualnie i łatwa w obsłudze. Zrób wszystko, aby artykuł na blogu był czytelny i lekki. Tekst wklejony ciurkiem zmęczy czytelnika. To pewne! Zawsze dodawaj obrazy, nagłówki, podtytuły, przerwy w tekście, infografiki. Zamieszaj listy i odnośniki, aby uprościć informacje i ułatwić ich przyswajanie. Tekst musi oddychać.
Pamiętaj! Content marketing działa na Twoją korzyść i zacznie dla Ciebie zarabiać pod warunkiem, że będzie dobry!
Powodzenia!