Dlaczego jesteś gorszy od swojej konkurencji? Dlaczego klienci walą do drzwi konkurencji, a ciebie nie dostrzegają? Dlaczego konsumenci bez przerwy mówią o twoich konkurentach, polecają ich swoim znajomym i ciągle korzystają z ich usług? Zachodzisz w głowę co takiego mają oni, czego nie masz ty?
W większości, nie mają lepszych produktów czy usług od Twoich. Dlaczego więc jest jak jest? Ponieważ ludzie im ZAUFALI.
Wciąż obowiązuje stara zasada – aby komuś zaufać, trzeba kogoś poznać. Nie jesteś wyjątkiem. Przedstaw się w końcu swoim potencjalnym klientom! Powiedz im czym się zajmujesz i co dobrego wyniknie z waszej współpracy.
Zmień myślenie o swojej firmie
Wiesz wszystko o swojej branży, codziennie udzielasz fachowych porad, wciąż się rozwijasz, ale nadal nie czujesz się pewnie w tym co robisz? Wciąż czekasz na „właściwy moment”, aby powiedzieć światu o tym, że JESTEŚ? Czekasz, aż ludzie znajdą cię sami? Muszę cię zmartwić – nie znajdą.
Twoje zdanie o sobie samym i o twoim biznesie jest kluczowe. Twoje poczucie własnej wartości jest jednym z kluczowych elementów udanej strategii marki. Doceniaj własne osiągnięcia. Nie bój się nazwać siebie ekspertem. Nie czekaj, aż staniesz się „znany”, bo nie robisz nic, aby tak się stało. Wyrwij się z tego błędnego koła. Właściwy moment, żebyś pokazał się WŁAŚNIE TERAZ! Ludzie zaufają ci jeśli zdobędziesz pewność siebie i przekonanie, że jesteś człowiekiem, który pomaga innym. W oczach klientów staniesz się ekspertem, gdy POKAŻESZ, że świat otrzymuje od Ciebie wiele dobra.
Twoja historia przyciągnie klientów. Sprawi, że będą chcieli dowiedzieć się więcej o tobie i twoim biznesie. To nieprawda, że nie masz ciekawej historii. Masz! Sęk w tym, abyś opowiedział ją tak, żeby ludzie dostali wypieków. Nie wiesz jak opowiedzieć swoją historię? Zacznij od wyjaśnienia swojego DLACZEGO. Dlaczego zacząłeś swój biznes? Dlaczego robisz to, co robisz? Dlaczego to co robisz daje korzyść innym? Wpleć w swoją historię opowieści o klientach, którym pomogłeś – opowiedz o tym jak rozwiązałeś ich problemy, jak zaspokoiłeś ich potrzeby. Uświadom sobie swoje „dlaczego”. Wtedy reszta przyjdzie sama.
Bądź widoczny i zdobywaj przewagę.
Klienci nie przychodzą, bo NIE WIEDZĄ gdzie (lub do kogo) mają przyjść. Nie słyszą, że jesteś dobry lub że sprzedajesz coś, co jest im potrzebne. Ludzie nie mają czasu na długie przeszukiwanie internetu. Nie chcą tracić czasu na przeszukiwanie prasy w poszukiwaniu firm, usług, czy produktów.
Około 80 % z nich radzi się znajomych lub rodziny. Pytają o to gdzie można coś szybko wydrukować, gdzie jest najlepszy fryzjer, gdzie można zrobić fajne urodziny dla dziecka, etc. Ułatw życie swoim odbiorcom i pokaż w czym możesz im pomóc. A najlepiej OPOWIEDZ IM HISTORIĘ.
Pokazuj swoje sukcesy
Umiesz chwalić się swoimi sukcesami? Nachodzą cię obawy, że zostaniesz okrzyknięty bufonem, gdy głośno mówisz o swoich osiągnięciach? Nie martw się na zapas. Większość „złych scenariuszy” się nie wydarzy. Wykorzystuj okazje, by wszyscy o tobie usłyszeli. Napisałeś artykuł na swoim blogu? Podziel się tą informacją z jak największą ilością osób.
Gdy zamieścisz artykuł o swojej marce w prasie, poinformuj o tym w mediach społecznościowych. Jeśli uczestniczyłeś w dobrym szkoleniu lub odwiedziłeś ciekawe targi – opisz to i pokaż zdjęcie. Jeśli masz nowe usługi lub nowe produkty – gadaj o tym wszędzie. O efektach swojej pracy mów klientom, znajomym i rodzinie. Zasięg na Facebooku się liczy, ale najbardziej liczą się relacje.
Budowanie rozpoznawalnej marki to proces.
Wymierne efekty zobaczysz wtedy, gdy inni będą polecać Cię i mówić o tobie. Dalej to już same przyjemności i korzyści: więcej obserwujących w mediach społecznościowych; więcej klientów; więcej rekomendacji; więcej okazji, aby znów „zaistnieć” i w końcu większa sprzedaży. O to przecież chodzi w biznesie.