PORADY

jak nazwać profil na FB

Jak nazwać fanpage swojej firmy na Facebooku to pytanie, którego nie dostaję od swoich klientów w zasadzie nigdy.

Jak nazwać fanpage swojej firmy na Facebooku? To pytanie, które większości moich klientów nie przychodzi nawet do głowy, bo zakładają z góry, że stronę na Facebooku można nazwać w jedyny i słuszny sposób po prostu nazwą firmy.

Pół biedy, jeśli nazwa firmy mówi cokolwiek na temat twojego produktu lub usługi. Ale jeśli swój fanpage nazwałeś zlepkiem kilku liter, do których dodałeś nazwę miasta, to nie dziw się później, że trudno znaleźć twoją firmę w gąszczu innych profili.

Nuda się nie sprzedaje

Nie licz na to, że ktoś sam z siebie zechce odwiedzić, a tym bardziej polubić Twój fanpage, jeśli nazwa jest nijaka i nudna, lub nie znaczy kompletnie nic dla kogoś, kto pierwszy raz ma kontakt z twoją firmą.

Jeśli zdecydujesz się na prowadzenie firmowej strony na Faceboku, to komunikację z klientami zacznij już od samej nazwy strony firmowej, która może mieć dużą siłę przyciągania lub żadną.

Pieprzyk, który wabi klienta

Słowa są równie ważne jak grafika. Nazwa profilu w mediach społecznościowych jest niezwykle istotna, zwłaszcza, gdy dopiero wchodzisz na rynek, gdyż „kuszenie” klienta jest wtedy szczególnie trudne.

Rozpoznawalne, duże marki mogą sobie pozwolić na używanie samej nazwy, a i tak każdy będzie wiedział o kogo chodzi. Jeśli ty nie jesteś jeszcze rekinem biznesu lub dopiero zaczynasz działalność, to podejmij wyzwanie, aby wyróżnić się na rynku, lub pogódź się z faktem, że jesteś na Facebooku przeźroczysty.

Strategia komunikacji to twój sprzymierzeniec

Jak nazwać fanpage skutecznie? Nazywając swój fanpage na Facebooku możesz zdecydować się na różne strategie, prowadzące niejako do takiego samego celu – zdobycia fanów. Pamiętaj jednak, że już od nazwy profilu zaczyna się komunikacja z twoimi odbiorcami. Nazwa, którą wybierzesz, wyznaczy także w pewnym stopniu styl, w jakim będziesz mówił do swoich potencjalnych klientów. Dlatego tak ważne jest, by nazwa pasowała nie tylko do firmy, ale i do ciebie samego – chyba nie chcesz udawać codziennie kogoś kim nie jesteś…

Teraz pewnie myślisz sobie, że to naprawdę gruba przesada – bo co ma wspólnego nazwa profilu ze sposobem pisania postów? Post to post, a nazwa to nazwa.

Otóż na kilku przykładach pokażę ci w czym rzecz. Załóżmy, że twoja firma oferuje usługi hydrauliczne.

Strategia bezpieczna – nazwa firmy w nazwie fanpage’a

Jeśli chcesz, aby Facebook zanotował twoją obecność we wszechświecie, ułatw zadanie swoim klientom, aby nie musieli zastanawiać się czym zajmuje się twoja firma. Mówiąc w skrócie nazwa fanpage`a powinna wskazywać na profil twojej działalności – najlepiej, aby informowała wprost w czym możesz pomóc swoim odbiorcom. Nie jest to jednak aż tak banalne – trzeba się nad tym pochylić. Może zamiast nazwać swój fanpage „Usługi hydrauliczne Suwałki”, warto pokusić się o nieco bardziej kreatywną nazwę, np. „Usługi hydrauliczne – szybko i skutecznie”. Nazwa mówi wyraźnie, czym się zajmujesz i dodatkowo informuje wprost klienta, że twoja firma działa sprawnie i jest rzetelna . Poza tym, jest szansa, że taka nazwa wyróżni się wśród innych profili.

Strategia podkręcona – lekko i kreatywnie

Jak nazwać profil decydując się na coś bardziej efektownego? Jeśli chciałbyś wyróżnić się jeszcze bardziej, to mógłbyś nazwać swój fanpage, na przykład „Dociekliwy hydraulik”. Nazwa jest dość lekka, co jest bardzo istotne. Poza tym sugeruje, że usługa będzie wykonana dokładnie, ponieważ hydraulik jest dociekliwy.

Dodatkowo słowo „dociekliwy” może kojarzyć się z cieknącym kranem, chociaż zapewne skojarzenie to będą miały jedynie osoby, które lubią bawić się słowem (ja lubię). Inny przykład zgodny z tą strategią – „ Usługi hydrauliczne – mówisz i masz”. W drugim przypadku także wiadomo, czym zajmuje się firma, a słowny bonus sugeruje, że jakość usługi spełni wszystkie oczekiwania klienta.

 Strategia odważna   – fantazja i dowcip

Użyj swojej nieograniczonej wyobraźni i podrasuj nazwę swojej firmy odpowiednim hasłem, które powali konkurencję na kolana – przynajmmniej w kwestii nazwy fanpage’a.

Moja propozycja na nazwę w tej kategorii to: „Pogotowie Hydrauliczne demaskuje przecieki”. W nazwie fanpage’a widnieje nazwa firmy (Pogotowie Hydrauliczne), do której dodano „wabik”.

Te dwa słowa  – „demaskuje przecieki”, nie dość, że są dowcipne (co oczywiście zależy od indywidualnego poczucia humoru odbiorcy), to jeszcze każą klientowi myśleć, że pracownicy  Pogotowia Hydraulicznego, to osoby najprawdopodobniej zdolne, a do tego sympatyczne. Fakt, że obsługa jest miła jest, niezwykle istotny.

Niejednokrotnie to właśnie jeden z głównych powodów, dla których podejmujemy decyzję o wyborze usługodawcy.

Twój styl komunikacji na fanpage’u

Co ma wspólnego nazwa profilu na Facebooku ze sposobem komunikacji? Otóż bardzo wiele. Im bardziej zuchwała jest nazwa strony, tym odważniejszy powinien być sposób komunikacji, który stosujesz. Pamiętaj jednak, że spójność sposobu komunikacji w social media z tym, jaki jesteś naprawdę jest niezwykle ważna. Jeśli jesteś hydraulikiem o spokojnym usposobieniu, to nie dla ciebie demaskowanie przecieków. Lepiej odnajdziesz się jako szybki i skuteczny.

To tylko kilka przykładów strategii nadawania nazwy firmowej stronie. Jeśli jesteś skłony do większego ryzyka, możesz wybrać bardziej nieokiełznaną, zadziorną lub wręcz dwuznaczną nazwę, która zdefiniuje to, o czym chcesz pisać na swoim fanpage`u.

Teraz, gdy uświadomiłeś już sobie, że słowa są ważne na każdym etapie komunikacji w sieci, możesz przystąpić do tworzenia nazwy swojej strony. Potraktuj to jako dobrą zabawę, bądź odważny i kreatywny.

Jak nazwać fanpage interesująco? Poznaj zasady gry

Nieważne, czy prowadzisz wielkie przedsiębiorstwo, czy małą jednoosobową działalność – zasady są bardzo podobne. Myśląc o nazwie profilu firmowego musisz zdecydować o koncepcji jego prowadzenia, a tą będzie definiowała już nazwa.

Zanim podejmiesz decyzję jak nazwać fanpage swojej firmy na Facebooku:

  • określ koncepcję prowadzenia profilu (będzie poważnie, merytorycznie, czy raczej dowcipnie?)
  • określ cel prowadzenia profilu (będziesz informował, integrował, czy uświadamiał?)
  • określ kto będzie twoim odbiorcą (przedstawiciele innych firm, osoby prywatne, osoby dojrzałe, młodzież, kobiety, czy mężczyźni?)
  • zdecyduj jakim językiem będziesz się komunikował z klientami (profesjonalnym, luźnym, czy może lekkim i dowcipnym?)
  • oceń, w jaki sposób wyżej wymienione elementy pasują do twojej branży (sprzedaż produktów, sprzedaż usług, doradztwo, zdrowie, uroda, mechanika, motoryzacja?)
  • oceń, czy twoja marka jest znana na rynku, czy nowa (w przypadku nowych firm zalecam używanie nazwy firmy w nazwie fanpage’a – oczywiście wraz z „wabikiem”).

Na koniec zapamiętaj, że twój komunikat w każdym miejscu w sieci jak i poza nią powinien być spójny, jeśli chcesz być wiarygodny jako człowiek i jako właściciel danej marki.

Wyznaję zasadę, która jeszcze nigdy mnie nie zawiodła –  w każdym biznesie, tak jak w życiu,  najważniejszy jest człowiek. Dopiero potem usługa lub produkt.

Nie wykonuj zatem w biznesie ruchów niezgodnych z twoim wartościami, z twoją osobowością, czy nawet twoim poczuciem humoru. Znajdź wypadkową ciebie jako człowieka i przedsiębiorcy oraz  tego, co mogą polubić twoi odbiorcy. Wyróżnij się, ale pozostań sobą.